صفحات

پنجشنبه، خرداد ۰۶، ۱۳۸۹

عبدالرضا قنبری

سن: ۴۳
شهر: روستای چماز کتی قائم شهر (محل سکونت: قیام داشت ورامین)
تعداد فرزندان /وضعیت تاهل: اطلاعاتی در دست نیست
تحصیلات: فارغ التحصیل در دوره کارشناسی زبان و ادبیات
شغل: معلم دبیرستان یکی از مدارس پاکدشت نویسنده، معلم و استاد دانشگاه
اتهام: محاربه از طریق ارتباط با گروه‌های مخالف نظام
وکیل پرونده: حمید بابایی( وکیل تسخیری)
نام قاضی پرونده: قاضی ها صلواتی و زرگر
حکم: اعدام                                  
حکم تایید شده است
تاریخ تائید حکم: ۱۷اردیبهشت ۱۳۸۹

شرح دستگیری، بازپرسی و روند دادگاه

بر اساس گزارش خبرگزاری حقوق بشر ایران، هرانا، عبدالرضا قنبری روز شش دی ماه در دبیرستانی در پاکدشت توسط ۵ تن از مأموران وزارت اطلاعات بازداشت و به بند ۲۰۹ در زندان اوین منتقل شد. وی پس از گذشت یک ماه توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب محاکمه و به اعدام محکوم شد.

براساس این گزارش، قاضی صلواتی، قنبری را به عنوان محاربه از طریق ارتباط با گروه‌های مخالف نظام به اعدام محکوم کرد. قاضی پرونده مصادیق این جرم در این پرونده را داشتن ایمیل‌های مشکوک از سازمان مجاهدین و ارتباط با یکی از رسانه‌های تلویزیونی خارج از کشور است ذکر کرد.

عبدالرضا قنیری طبق پیشنهاد قاضی صلواتی و دادستان دولت آبادی حاضر به مصاحبه ویدئویی شد که در آن مسئولیت دریافت پیامک از سازمان مجاهدین را به عهده گرفت. هرچند به وی قول آزادی پس از این مصاحبه داده شده بود اما یک روز بعد از این مصاحبه وی توسط قاضی صلواتی به اعدام محکوم می‌شود. این حکم بدون اطلاع وکیل و خانواده به وی ابلاغ می شود.

به گزارش جرس جرم او شرکت در اعتراضات مردمی روز عاشورا و شعار دادن علیه آیت الله خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی است. وی پس از بازداشت در روز عاشورا در بند امنیتی « ۲-الف » وابسته به اطلاعات سپاه منتقل و نگهداری شده است.

براساس گزارشی که هرانا روز اول اردیبهش ۸۹ منتشر کرد حمید بابایی، وکیل منتصب به این پرونده، هنوز نتوانسته این پرونده را مرور کند.

به گزارش کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران اعترافات عبدالرضا قنبری تحت فشار وشکنجه مجبور به اعتراف شده است. در طول بازجویی‌ها، ایمیل‌های قبل از سال ۸۶ را نیز به پرونده‌این دوره‌ وی اضافه کردند، در حالی که وی محکومیت آن پرونده را گذرانده بود.

زندگی‌نامه

بر اساس گزارش پارس دیلی نیوز، آقای قنبری در تاریخ ۱۷ خرداد ۱۳۴۶ در خانواده ای متوسط و فرهنگی در روستای چماز کتی قائم شهر در استان مازندران به دنیا آمد.

وی تحصیلات ابتدایی و راهنمایی را در روستای چمازکتی گذراند وتحصیلات دوره متوسطه را در رشته فرهنگ و ادب در دبیرستان مطهری قائم شهر به پایان برد. آقای قنبری سپس وارد دانشکده ادبیات واحد نوشهر- چالوس شد و در دوره کارشناسی زبان و ادبیات فارسی در سال ۱۳۷۴ فارغ التحصیل شد. او در مهر همان سال به استخدام آموزش و پرورش در آمد و در دبیرستانهای شهرستان گرمسار از استان سمنان مشغول به کار شد. عبدالرضا قنبری در سال ۷۶ موفق به اخذ مدرک کارشناسی ارشد از دانشگاه ادبیات واحد تهران شد و همزمان با تدریس در مدارس به تدریس در دانشگاه نیز مشغول شد




مختصری از فعالیت‌های فرهنگی عبدالرضا قنبری 

۱ – تدریس در دبیرستان های شهرستان گرمسار، ارادان، ایوانکی و پاکدشت.
۲ – تدریس در دانشگاه آزاد ، پیام نور و دانشگاه علمی کاربردی.
۳ – انتشار ۵ جلد کتاب آموزشی و کمک آموزشی و ادبی.
۴ – تأسیس انجمن اهل قلم در گرمسار و تشکیل کلاس های نویسندگی و داستان نویسی.
۵ – انتشار مقالات ادبی و تحقیقی در نشریات استان سمنان ، از جمله مقاله آیا فرهنگ ما بیمار است؟ و دانشجویان شاغل و معضلات آموزشی..
۶ – انتشار نشریات ادبی همچون " نویسه " وابسته به انجمن نویسندگان گرمسار و نشریه " دادار " در گروه ادبیات دانشگاه آزاد و...
۷ – چندین سخنرانی در مجامع علمی و ادبی در استان سمنان.
۸ – عضو کمیته پژوهشی آموزش و پرورش گرمسار.
۹ – همکاری با برنامه ادبی رادیو سمنان به عنوان کارشناس ادبی
۱۰ – برگزار کننده اولین همایش طنز ادبی در شهرستان گرمسار

اطلاعات دیگر در مورد در پرونده عبدالرضا قنبری

ابوالقاسم صلواتی قاضی و رئیس شعبهٔ ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی و دادرس علی‌البدل دادگاه‌های عمومی تهران است. حکم اعدام محمدرضا علی‌زمانی و آرش رحمانی‌پور به خاطر حوادث پس از انتخابات،  مجید کاووسی‌فر و برادرزاده‌اش در پرونده ترور حسن احمدی مقدس و سه نفر دیگر در پرونده انفجار در شیراز توسط وی صادر شده‌است.

***
اطلاعات ما در مورد عبدالرضا قنبری کامل نیست. 
اطلاعات خود را در بخش نظرات این مطلب بنویسید یا به آدرس زیر ایمیل بزنید:
barayezendegi10@gmail.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر