صفحات

شنبه، خرداد ۰۱، ۱۳۸۹

مصطفی سلیمی (ایلویی)

سن: ۴۰
شهر: روستای ئیلوو، منطقه تیلکو، از توابع شهرستان سقز
قومیت: کرد
وضعیت تاهل/تعداد فرزندان: مطلقه، صاحب یک فرزند پسر به نام اشکان

شغل: اطلاعاتی در دست نیست

اتهام: اقدام علیه امنیت کشور از طریق محاربه

نام وکیل پرونده: اطلاعاتی در دست نیست
نام قاضی پرونده: اطلاعاتی در دست نیست

حکم: اعدام
تاریخ  حکم: اطلاعاتی در دست نیست


شرح دستگیری، بازجویی، و روند دادگاه

به گزارش خبرگزاری حقوق بشر ایران (رهانا)، مصطفی سلیمی فرزند عبدالله، اهل روستای ئیلوو در منطقه تیلکو از توابع شهرستان سقز است. وی در سال ۱۳۸۰ به عضویت یکی از احزاب اپوزیسیون کرد، که از نام آن اطلاعاتی در دست نیست، درآمد و به مدت سه سال در این حزب فعالیت داشت.

به گزارش رهانا،‌ آقای سلمی از اواخر سال ۱۳۸۲ به همکاری خود با این حزب پایان داده و در منزل یکی از اقوام خود در شهر نهاوند، واقع در استان لرستان، ساکن شد و در همان سال توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد. مصطفی سلیمی پس از انتقال به اداره اطلاعات و دادگاههای شهرهای سنندج و سقز، متهم به اقدام علیه امنیت ملی شد و سپس حکم اعدام دریافت کرد.

تقاضای فرجام آقای سلیمی در دادگاه و سپس کمیسیون عفو و بخشودگی قوه قضائیه رد شده‌است. گزارش رهانا حاکی‌از آن است که وی مدتی را نیز به عنوان تبعید در زندان رجایی شهر کرج به سر برده‌است.

در بهمن ماه ۱۳۸۸ رهانا گزارش کرد که آقای سلیمی به علت بیماری شدید از لحاظ جسمی بسیار ضعیف شده‌اند،‌ اما تقاضای وی برای رسیدگی پزشکی از سوی مسئولان زندان قبول نشده‌است.

آخرین خبر پایگاه اینترنتی رهانا در مورد مصطفی سلیمی در اردیبهشت ماه ۱۳۸۹ حاکی از این است که وی هم اکنون با حکم قطعی اعدام در شهر سقز زندانی است.

زندگی نامه

به گزارش رهانا در اردیبهشت ۱۳۸۸، مصطفی سلیمی از زندان سقز نامه‌ای خطاب به به سازمان‌های حقوق بشری نوشته‌ است و طی آن توضیح داده است که نزدیک ۵ سال است با حکم اعدام در زندان زندگی پر اضطرابی را سپری می‌کند و از روند پرونده خود هیچ اطلاعی ندارد.

وی نوشته است که صاحب پسری ۱۵ ساله، به نام اشکان، است که با عموی خود زندگی می‌کند. آقای سلیمی از شکنجه‌های روحی و اعتصاب غذای خود در زندان گوهردشت کرج می‌نویسد و اضافه می‌کند که زندانی‌های زیادی هستند که کسی را ندارند تا پیگیر و دنبال کننده پروندشان باشد و جویای احوال‌شان شود.

وی در پایان می‌نویسد: «از تمامی مجامع بین‌المللی و حقوق بشری تقاضا دارم تا ضمن دفاع از من و امسال من، صدای بی گناهی و بی پناهی ما را به مقامات بالا برسانند تا بدانند که ماها بی‌گناهیم و تاوان بی‌گناهی اعدام نیست»

***

اطلاعات ما در مورد مصطفی سلیمی کامل نیست.
اطلاعات خود را در بخش نظرات این مطلب بنویسید یا به آدرس زیر ایمیل بزنید:
barayezendegi10@gmail.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر