صفحات

شنبه، خرداد ۰۱، ۱۳۸۹

رشید آخکندی

سن: اطلاعاتی در دست نیست
شهر: اطلاعاتی در دست نیست

قومیت: کرد
تعداد فرزندان /وضعیت تاهل: اطلاعاتی در دست نیست
شغل: اطلاعاتی در دست نیست

اتهام: محاربه
نام وکیل پرونده: از داشتن وکيل مدافع منتخب محروم بوده است
نام قاضی پرونده: اطلاعاتی در دست نیست
حکم: اعدام


شرح دستگیری، بازپرسی و روند دادگاه

به گزارش خبرگزاری حقوق بشر ایران (هرانا) رشید آخکندی در ارديبهشت ماه سال ۱۳۸۷ به اتهام محاربه و همکاری با احزاب اپوزيسيون کرد در اصفهان دستگير و روانه زندان شد. وی پس از يک سال در دادگاه انقلاب سنندج به اعدام محکوم شد.

بنابر این گزارش، آقای آخکندی در حالی پس از بازداشت و انتقال به زندان مرکزی سنندج در تاريخ ۲۱ فروردين ماه سال ۸۸ در شعبه چهار دادگاه انقلاب اين شهر محاکمه و محکوم به اعدام شد که از در اختيارداشتن وکيل مدافع محروم بود.

هرانا می‌نویسد که خانواده این زندانی،‌ که روند حقوقی پرونده را متکی بر اسناد نمی‌دانند، معتقدند که دلیل محکومیت وی ارتباط با احزاب کرد نیست. به گفته آنان دلیل محکومیت آقای آخکندی یک درگیری است که ده سال پیش در یکی از روستاهای بانه، بین چریک‌های کرد و نیروهای وابسته به دولت صورت گرفته است و در آن یک پاسدار کرد کشته شد و اکنون پس از ده سال یکی از بستگان متوفی به نام رحمان سعید‌نژاد، از رشید آخکندی شکایت کرده است. شکایتی که منجر به صدور حکم احکام برای آقای آخکندی شد.

خانواده آخکندی تاکيد دارند که دستگيری وی به خاطر عدم دسترسی قضایی به کسانی است که در درگيری ذکر شده دست داشته و نسبت فاميلی با آقای آخکندی دارند.

زندگی‌نامه
اطلاعاتی در دست نیست.
***
اطلاعات ما در مورد رشید آخکندی کامل نیست.
اطلاعات خود را در بخش نظرات این مطلب بنویسید یا به آدرس زیر ایمیل بزنید:
barayezendegi10@gmail.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر